Bellen? Van ma t/m do tussen 9 en 15 uur: 070 3499790
Voor (pers)contact: zie onder contact 👈🏾
Het commentaar van Wajongers en betrokkenen op de wijzigingen van de Wajongwet waren niet van de lucht. Door de actie van gezamenlijke organisaties via Hetgaatovermij.org is het gelukt om enkele belangrijke knelpunten terug te draaien. Toch, zegt de LCR, zijn deze verbeteringen minimaal. Alleen voor een beperkte groep betekent dit perspectief op werk, terwijl dit voor elke persoon zou moeten gelden. Daar komt de coronacrisis ook nog eens bovenop. Reden genoeg om weer een cliëntentoets uit te voeren.
De LCR wil graag weten of mensen problemen met wetgeving of regels hebben. Daarvoor hebben we een meldpunt bij de WIA ingezet. De vraag is: moeten we dit vaker doen?
‘Je voelt je een probleem, in plaats van iemand met een probleem die op een juiste manier geholpen wil worden’. En: ‘De regels om ondersteuning aan te vragen en te verantwoorden (rapportage) verschillen per gemeente. Je moet overal zelf achteraan bellen.’
Lees het berichtEen goed begin, zeggen betrokkenen bij Spraakmakers op Radio 1. "Eindelijk hebben we een minister die het snapt, luistert en bereid is om veranderingen tot stand te brengen", zegt Amma Asante, voorzitter van de Landelijke Cliëntenraad.
Lees het bericht'Ja maar er is toch een Wajong'. Of 'Dan kan iemand toch naar de WIA?' Voor veel mensen is niet duidelijk hoe de regelingen voor mensen met een arbeidsbeperking in elkaar zitten. En hoe vaak zij achter het net vissen.
Lees het berichtWij plaatsen regelmatig berichten op onze website. Die delen we graag! Wil je op de hoogte blijven van wat er speelt binnen de LCR en de onderwerpen waarmee wij ons bezighouden? Schrijf je dan in voor onze nieuwsdienst.