Bellen? Van ma t/m do tussen 9 en 15 uur: 070 3499790
Voor (pers)contact: zie onder contact 👈🏾
Elke gemeente gaat anders om met bijzondere bijstand. Vaak worden mensen afgewezen of ze krijgen wel hulp, maar die laat (te) lang op zich wachten. Mensen vertelden over hun ervaringen en gemeenten leggen uit hoe zij hun inwoners beter kunnen helpen. Dit alles op basis van het signaal Bijzondere bijstand (on)mogelijk?
In de uitzending zijn goede oplossingen voor knelpunten aangedragen. Dat alles is bij elkaar gezet in de Whitepaper Bijzondere bijstand (on)mogelijk?
De uitzending van 14 november 2022 is terug te kijken 👇🏾
Morgen begint Fatma Koşer Kaya als voorzitter van de Landelijke Cliëntenraad. Eerder namen we voor #Hetgaatovermij een podcast met haar op. Wie is zij? Wat is haar achtergrond? Waarom juist de LCR? Die is nu te beluisteren: uitzending nummer 3.
Lees het berichtEen overvol programma waarin de verhalen van nabestaanden die hun partner zijn verloren centraal stonden. Ze kwamen binnen. En hoe! Iedereen is ervan doordrongen dat er iets moet gebeuren als het om het verstrekken van informatie gaat. Ook de bestaanszekerheid stond centraal. De aandacht en bewustwording waren er.
Lees het berichtHoe bijzondere bijstand en andere minimaregelingen in Nederland precies worden uitgevoerd, is lastig te zeggen. Het aanvragen is onduidelijk is, daarna is het een loterij of de uitkomst positief uitvalt. De voorwaarden voor bijzondere bijstand en minimaregelingen helder opstellen én naleven, is nu belangrijker dan ooit.
Lees het berichtWij plaatsen regelmatig berichten op onze website. Die delen we graag! Wil je op de hoogte blijven van wat er speelt binnen de LCR en de onderwerpen waarmee wij ons bezighouden? Schrijf je dan in voor onze nieuwsdienst.