Voorproefje op LCR-congres: Benut ervaringen cliënten beter
U wilt concrete ervaringen van cliënten in
uw adviezen betrekken en zo dienstverlening van gemeenten te verbeteren? Dat is
vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Daarom is het leertraject Benut
ervaringen in het leven geroepen. De Vrije Universiteit en Stimulansz hebben op
verzoek van de LCR de methodiek opgezet. Vier gemeenten en hun cliëntenraden
hebben deze in de praktijk getoetst. Tijdens het LCR-congres op 12 april kunt u
zelf ervaren hoe de methodiek werkt in de kennissessie Cliëntenparticipatie:
benut de ervaringen van cliënten beter!
Methodiek
Benut ervaringen is inmiddels een wetenschappelijke, didactische en
praktijkgetoetste methodiek waarmee veel andere gemeenten aan de slag kunnen
gaan. Belangrijk vertrekpunt in de methodiek is de dialoog tussen de cliëntenraad en gemeente. Hoe die dialoog verder werkt en hoe u op
zoek kan naar de ervaringen van cliënten, is terug te vinden in de leeromgeving
op www.benutervaringen.nl.
Heeft u als gemeente of cliëntenraad toch
behoefte aan enige vorm van introductie of begeleiding? Vraag dan een gratis introductiegesprek aan. Het gesprek wordt
gevoerd met vertegenwoordigers van de cliëntenraad en gemeente samen.
Laatst gewijzigd op 28 maart 2018 15:14:08
|