Voorproefje op LCR-congres: Benut ervaringen cliënten beter


SHS-Sociale-dienst_740484103U wilt concrete ervaringen van cliënten in uw adviezen betrekken en zo dienstverlening van gemeenten te verbeteren? Dat is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Daarom is het leertraject Benut ervaringen in het leven geroepen. De Vrije Universiteit en Stimulansz hebben op verzoek van de LCR de methodiek opgezet. Vier gemeenten en hun cliëntenraden hebben deze in de praktijk getoetst. Tijdens het LCR-congres op 12 april kunt u zelf ervaren hoe de methodiek werkt in de kennissessie Cliëntenparticipatie: benut de ervaringen van cliënten beter!


Methodiek

Benut ervaringen is inmiddels een wetenschappelijke, didactische en praktijkgetoetste methodiek waarmee veel andere gemeenten aan de slag kunnen gaan. Belangrijk vertrekpunt in de methodiek is de dialoog tussen de cliëntenraad en gemeente. Hoe die dialoog verder werkt en hoe u op zoek kan naar de ervaringen van cliënten, is terug te vinden in de leeromgeving op www.benutervaringen.nl.

Heeft u als gemeente of cliëntenraad toch behoefte aan enige vorm van introductie of begeleiding? Vraag dan een gratis introductiegesprek aanHet gesprek wordt gevoerd met vertegenwoordigers van de cliëntenraad en gemeente samen.



 



Twitter share button Facebook share button LinkedIn share button

Laatst gewijzigd op 28 maart 2018 15:14:08

Vraag en antwoord