Laatste plaatsen: leermiddag beter benutten van ervaringen


Volwassenen op school shutterstock_523108573De dienstverlening van gemeenten richt zich steeds meer op de vraag en de behoefte van de burger. De ervaringsdeskundigheid van de burger moet beter worden benut: voor het vaststellen van beleid en het bewaken van de kwaliteit van dienstverlening. Cliëntenraden hebben een belangrijke rol om die ervaringen goed in beeld te brengen. Hoe komt u aan die verhalen? En hoe voeren cliëntenvertegenwoordigers en de gemeente hier een goed gesprek over? Op donderdagmiddag 30 november 2017 organiseert de LCR in Utrecht een leermiddag 'Beter benutten van ervaringen' gericht op zowel gemeenten als vertegenwoordigers van hun cliëntenraad. Deelname is gratis. De aanmelding hiervoor is geopend (klik).


Methodiek

Stimulansz en de Vrije Universiteit hebben een methodiek ontwikkeld in een leertraject met vier koppels van gemeenten en hun cliëntenraden. De koppels uit Amsterdam, Den Bosch, Bedum-Winsum e.o. en Utrecht vertellen hun ervaringen met de methodiek.

Waarom deze bijeenkomst?
Op de leermiddag 'Beter benutten van ervaringen' krijgt u antwoord op vragen als:

· Hoe halen we cliëntervaringen op?

· Hoe halen we daar de belangrijkste informatie uit?

· Hoe voeren we een goede dialoog over die ervaringen tussen gemeente en cliëntenraad?

Kortom: hoe kunnen gemeente en de cliëntenraad ervaringen beter benutten in goed samenspel?

 

Datum & locatie

Donderdag 30 november 2017 van 12.30 uur tot 16.30 uur in NDC Den Hommel te Utrecht.
Ontvangst met broodjes vanaf 11.45 uur.

Klik: voor meer informatie over de leermiddag Beter benutten van ervaringen




Twitter share button Facebook share button LinkedIn share button

Laatst gewijzigd op 05 oktober 2017 08:20:08

Vraag en antwoord